08 Μαΐου 2006

Περί (γεωγραφικής) εθνικής υπερηφάνειας...

Το παρακάτω post δημοσιεύθηκε αρχικά από εμένα, στο forum του περιοδικού "4 Τροχοί", απαντώντας σε ερώτηση για το μέλλον της Ελλάδος. Ολόκληρη την συζήτηση μπορείτε να την βρείτε εδώ (απαιτείται εγγραφή).

Επειδή σε μεγάλο βαθμό με εκφράζει, την αναδημοσιεύω και στο blog!

"...αλλά το θέμα είναι ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε όλες αυτές τις αντιθέσεις, και να προσθέσω κι ακόμα μία κατηγορία, την σημαντικότερη κατ' εμέ, τις θρησκευτικές αντιθέσεις. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει. Πριν 40 χρόνια στο χωριό του πατέρα μου (ορεινή Φθιώτιδα) δεν είχαν ηλεκτρικό. Πριν 20 χρόνια, όλο το χωριό είχε ΜΙΑ μόνο τηλεφωνική γραμμή. Σήμερα μιλάμε για ADSL.
Αντίθετα, από το 860 μετά Χριστόν μέχρι το 900 μετά χριστόν, σε ίδιο δηλαδή χρονικό διάστημα, τι πρόοδο είχε η ανθρωπότητα; Μηδενική. Η εξέλιξη λοιπόν επιταχύνεται, και είμαι πεποισμένος ότι όταν όλος ο πλανήτης έχει πρόσβαση στην τεχνολογία και κατ' επέκταση στην πληροφόρηση ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ, τότε σίγουρα πολλές προκαταλήψεις θα εκκλείψουν. Ο κόσμος δεν θα κοροιδεύεται τόσο εύκολα όσο σήμερα.

Σκεφτείτε το εξής: Κάποιος άνθρωπος, στα 30 του χρόνια, έμαθε (μετά από πολύ προσπάθεια είναι σίγουρο) να πετάει Boeing 747 και αντί να πάει να δουλέψει σαν πιλότος σε μία εταιρία, πάει και το ρίχνει σε έναν πύργο! Σκοτώνεται αυτός, παίρνει και στον λαιμό του 2-3000 ακόμα ψυχές. Πως διάολο να το εξηγήσω αυτό; Αυτός ο άνθρωπος δεν εκμεταλεύτηκε από κάποιους; Είμαι σίγουρος ότι πέθανε πιστεύοντας ότι είναι περήφανος που είναι Ιρακινός ή Αιγύπτιος ή πιστός μουσουλμάνος. (Βάλτε εδώ ότι ταμπέλα θέλετε).

Να την χέσω τέτοιου είδους περηφάνεια. ΔΕΝ ΤΗΝ ΘΕΛΩ. Κάποιος για παράδειγμα δηλώνει άθεος και βοηθάει κάποιον φτωχό που έχει ανάγκη. Εν αντιθέσει κάποιος που πάει κάθε Κυριακή στην εκκλησία, κοιτάει να τον εκμεταλευτεί. Επειδή δηλώνει Χριστιανός είναι καλύτερος;

1 εκατομύριο λαού μαζεύτηκαν για να δούνε τον Χριστόδουλο να κραδαίνει το λάβαρο του 21 την εποχή των ταυτοτήτων. Εγώ λέω, ότι σε περίπτωση πολέμου αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα την κάνουν. Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ λένε...

Και εγώ που τότε έβριζα με τα καραγκιοζιλίκια θα το κάνω το καθήκον μου ωστόσο.

Τεσπα, ξεφεύγω από το θέμα, δεν ξέρω γιατί, όμως όλα αυτά τα θεωρώ ότι συνδέονται.

Η επιστημονική μέθοδος και η λογική, φίλοι, είναι η λύση. Σε κάθε περίσταση και με κάθε ευκαιρία να το χρησιμοποιούμε το ρημάδι το κεφάλι μας. Όσους λόγους έχω εγώ να είμαι περήφανος επειδή γεννήθηκα στο τάδε γεωγραφικο μήκος και πλάτος, άλλο τόσο έχει και αυτός που γενήθηκε στο +2 μοίρες γεωγραφικό πλάτος και μήκος. Δεν κατάλαβα ποιά είναι δηλαδή η διαφορά.

Κάντε μια απλή άσκηση λογικής. Ανέφεραν προηγουμένως άλλοι φίλοι, ότι είναι περήφανοι που είναι Έλληνες. Πήραν ένα "νοητικό" νυστέρι και διαχώρισαν αυτή την γεωγραφική περιοχή.
ΟΚ, με την ίδια λογική, παίρνω κι εγώ το νυστέρι μου αλλά κόβω διαφορετικά: εγώ είμαι περήφανος που είμαι Βαλκάνιος. Είμαι περύφανος που είμαι Ευρωπαίος. Είμαι περύφανος που ανήκω στο Βόρειο ημισφαίριο. Είμαι περύφανος που ανήκω στον Πλανήτη. Δηλαδή είμαι Γήινος. Αυτό το ανέφερα και γίνεται εύκολα κατανοητό. Πάμε παραπέρα. Είμαι περήφανος που ανήκω στο πλανητικό σύστημα του άστρου SOL, είμαι περήφανος που ανήκω στον γαλαξία Milky Way, είμαι περήφανος που ανήκω στο συγκεκριμένο σύμπαν (γιατί μπορεί να υπάρχουν και παράλληλα σύμπαντα).

Πάμε τώρα από την αντίθετη. Είμαι περύφανος που είμαι Στερεοελλαδίτης. Είμαι περήφανος που ζώ στην Αττική. Είμαι περύφανος που ζω στην Αθήνα. Είμαι περύφανος που ζω στο ΚΕΝΤΡΟ της Αθήνας. Είμαι περύφανος που ζώ στην Βικτώρια. (Είχαμε μια συμμορία, στα χρόνια μου, τους Victoria Cats που μαμούσε κι έδερνε). Και εν τέλει, είμαι περύφανος που είμαι εγώ!
Έτσι είναι. Στην επιστήμη, πάς στις ακραίες καταστάσεις για να μελετήσεις τις συμπεριφορές (από τα μαθηματικά μέχρι στην φιλοσοφία και την ιατρική). Τα όρια (σε κάθε περίσταση αλλά και τα πρωσοπικά) ψάχνουμε.

Σε καθεμιά από τις περιπτώσεις που αυθαίρετα όρισα παραπάνω, οι "άλλοι" γίνονται αυτόματα εχθρικοί απέναντί μου, αποστασιοποιούνται. Αυτό όμως, είναι καθαρά νοητικό, όπως θέλω να ελπίζω ότι απέδειξα.
Στην τελική, είμαστε είτε "όλοι μας" είτε "μόνο η πάρτη μου". Επειδή με τους άλλους μπορώ να επιτύχω περισσότερα πράγματα, τους αποδέχομαι και βελτιωνόμαστε όλοι μαζί.
Όταν αυτός ο τρόπος σκέψης γίνει κοινό κτήμα όλης της Ανθρωπότητας (προς το παρόν εκεί αυθαίρετα ορίζω εγώ το όριό μου, εκεί κόβω με το νυστέρι μου), τότε μπορεί να υπάρχει ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.
Όταν από μικρό παιδί σου κάνουν πλύση εγκεφάλου για τους κακούς Αμερικάνους, για την "ανωτερώτητά σου" και για το άδικο που υφίσταται ο λαός του Προφήτη, πας και ρίχνεις αεροπλάνα πάνω σε κτήρια.

1 Comments:

At Σάββατο, Μαρτίου 15, 2008 7:37:00 μ.μ., Blogger Earn Internet Money said...

Συμφωνω φιλε μαζι σου....υπαρχει εξελιξη και μαλιστα ραγδαια...αυτος που κερδιζει απο εδω ειναι αυτος που ειναι Σοφος και περα απο τον ατομισμο του σαν ο επιουσιος λαος...ο τσαμπουκας και φωνακλας η αυτος με τα οπλα ανηκει στο παρελθον...ο Homo Sapiens πεθανε ο Homo Superior θα επικρατησει...επισης θελω να αναφερω τον Φοβο..πολλα δημιουργουνται απο τον φοβο χωρις να εχουν υπαρξει καν...ψυχραιμια χρειαζεται και σιγουρια και πανω να καταλαβουμε οτι η μικροτητα της ζωης μας κραταει πολυ λιγοτερο απο αυτο που πραγματικα ειμαστε πριν και μετα οτν θανατο...

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home